Kariera a Sponzoři
20. 2. 2009
• Kariéra a sponzoři
Stavebním kamenem kariéry je totiž uzavírání sponzorských smluv a jejich plnění. Na začátku dostanete nabídku od nějakého sponzora a pokud ji podepíšete, zavazujete se v ní k vyhrání předepsaného počtu závodů, z nichž některé jsou sponzorované, tedy povinné. Teprve až splníte podmínky smlouvy, zpřístupní se vám další kus města, objeví se další sponzor nebo sponzoři a vy se zase zavazujete něco vyhrát. Jednoduchý, ale funkční model jinak jednoduše pojaté kariéry.
Celou hrou vás provází krásná Rachel v podání modelky Brooke Burke, která vás informuje o všem podstatném. Přiznám se, že jméno Brooke Burke mně ještě před týdnem nic neříkalo, ale jak jsem si zjistil, jedná se teď o jednu z nejžádanějších modelek v USA. Když jsem pak o víkendu v hypermarketu náhodou zahlédl listopadové číslo Playboye, na jehož titulní straně byla, pochopil jsem proč. Mrknul jsem i dovnitř a řeknu vám, že je to docela dobrá „kost“ :)
Důležité, i když spíše z informativního hlediska, jsou i SMS zprávy na vašem mobilu. Na něj vám chodí upozornění na všechny novinky i rady, co a jak je dobré dělat (obdoba tutoriálu). Je vhodné si je pravidelně číst, nic byste pak neměli propásnout.
• Město Bayview
Příznivou zprávou je, že Bayview je několikrát větší než město z loňského dílu hry. Město je rozděleno na několik částí – centrum, velký přístav, letiště či prominentní předměstí na kopci za městem. Na začátku hry máte zpřístupněný jen střed města a teprve v dalším průběhu hry se vám, až dosáhnete patřičných úspěchů, postupně odkrývají další části města. Tvůrci hry si popustili uzdu fantazie, a tak ve městě najdete i všechny obvyklé stavby a objekty. Na druhou stranu je ale pravdou, že kromě poměrně řídké dopravy město nijak „nežije“. Nikde ani človíčka, no prostě nic, co by město více oživilo.
Nemyslete si, že město poznáte během několika hodin. Jednak je to již zmíněnou rozsáhlostí, především ale množstvím ulic, obchvatů, nadjezdů, podjezdů či zkratek. Ke zlepšení orientace máte k dispozici mapku města, na které vidíte vše podstatné, nejenom samotný plán města. Na mapě se dále zobrazují všechny obchody a servisy, o kterých již víte, a (skoro) všechny momentálně dostupné závody. Můžete si tak sami naplánovat, kudy a kam se vydáte.
K tomu, abyste se vždy dostali tam, kam chcete, vám může pomoci skvělá pomůcka ve formě systému GPS. Na mapě si můžete vybrat některý místo, kam chcete jet, zapnete si GPS na tuto pozici a od té doby vás tam šipka na obrazovce navádí tou nejlepší cestou. Nutno říci, že tento systém funguje velmi dobře, i když občas by se dala volit lepší cesta. GPS ve hře vás navádí cestou nejkratší, což ale bohatě stačí. Podstatné je, že se na ten systém můžete spolehnout, funguje opravdu dobře. Pro upřesnění jen uvedu, že GPS funguje jen při volném ježdění a při cestě „za focením“. Při klasických závodech vás tedy žádná šipka nenavádí, musíte se spolehnout jen na své oči a minimapu.

Městské tratě (tedy pro Sprint a Circuit) jsou vytyčeny, stejně jako v minulém díle, bariérami s šipkami, takže je vyloučeno, abyste opustili předepsanou trať. Asi je škoda, že neexistuje jen varianta s checkpointy, což by znamenalo, že by si každý mohl zvolit svojí cestu městem. Nepochybuji, že by tyto závody přinesly další zábavu navíc. Jinak jsem ale s tratěmi spokojen, jsou poměrně rychlé, ale místy i technické.
Z předešlých NFS jsme byli zvyklí na všelijaké zkratky, ať už více či méně schované. V posledním díle jich příliš není, jedná se spíše o „zkratky“ v podobě říznutí zatáčky. Pokud si vybavuji dobře, jedinou skutečnou zkratkou je průjezd jakýmsi velkým skleníkem, takže příznivci hledání zkratek si na své vůbec nepřijdou.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář